מה עושה מעצבת פנים – מא׳ ועד ת׳

דף הבית » מגזין עיצוב פנים » כל הפוסטים » מה עושה מעצבת פנים – מא׳ ועד ת׳

שירי שלום מעצבת פנים

|
תוכן עיניינים

להאזנה לחצו פליי:

 

המילה ״פנים״ יוצרת בלבול בכל הקשור להגדרת עבודתה של מעצבת פנים לבית. בואו נעשה סדר בדברים ונבין אחת ולתמיד על התפקיד של מעצבת פנים.

מה עושה מעצבת פנים?

מעצבת פנים מתכננת את מיקומי קירות הפנים, ובהתאמה את חדרי השינה, חדרי הרחצה, המטבח, הסלון, פינת האוכל וכו…

לאחר מכן קובעת את מיקומי הרהיטים בכל חדר ובכל חלל. ארון בגדים, מיטה, שידת לילה, שולחן כתיבה וכו… בהתאם לצרכי הדיירים, בצורה המיטבית למגורים בבית.

בחדרי הרחצה מעצבת פנים ממקמת את האסלות, אמבטיה, מקלחון, ארון הכיור. חדר כביסה נפרד או משותף לחדר רחצה, עם מיקום של מכונת הכביסה, מייבש, כיור לכביסה ידנית, ארון אחסון עבור חומרי ניקוי, נעליים וכו…

במטבח מעצבת פנים מתכננת את מיקומו של הכיור, במרחק נכון מהכיריים, את המדיח ואת יחידות האחסון, את המקרר, תנור, מיקרו, מקרר יין, טוחן האשפה ועוד.

זה נשמע קצת מוקדם נכון?

אבל זה הכרחי עבור השלבים הבאים.

עיצוב פנים סלון

בתמונה: לקוחה יקרה ואני, ביום הצילומים לבית שלהם. שיפוץ בית פרטי בהוד השרון.
עיצוב פנים : שירי שלום | צילום: אורן עמוס

אחרי שהתכנית הכללית מגובשת ומוסכמת, מתחיל מסע משולב באנשי מקצוע ובבחירות העיצוביות הסופיות של הבית. בשיפוץ בית נרחב, ניוועץ בקונסטרוקטור, כדי לוודא מיקום עמודים, חיזוקים רצויים, בדיקה של הגג, פרגולות, מיקומי פתחים חדשים (ישולב אדריכל רישוי להיתר) וייעוץ עבור מדרגות חדשות ואלמנטים הזקוקים לאישור הנדסי. לאחר אישור קונסטרוקטור, ניגש למשימה כיפית במיוחד!

בחירת החומרים לבית שלכם

זה השלב בו בוחרים את אביזרי הקצה. ריצופים, חיפויים,אסלות, ברזים, תעלות ניקוז, כיורים, פאנלים,דלתות פנים וכניסה. נבחר גם את החלונות, ספי החלונות, הטיח, השערים, הגדרות, המעקות.
אתם כבר תדעו לפני כל הבחירות, מהן ההעדפות האישיות שלכם, ומה השפה העיצובית של הבית שלכם. אתם תגיעו מוכנים, בשלים, ואני אדריך אתכם בבחירות המדוייקות ביותר עבורכם. בפגישת ייעוץ לעיצוב פנים, הפגישה הראשונה שלנו ביחד, כבר תגעו בחומרים, במניפות, עצים, גוונים, שיש, פורצלן, גימורי ברזים ועוד. אתם ואני נדע היטב מה אתם אוהבים, ומה לוח ההשראה שלכם. אחת מהבחירות וההזמנות הראשונות בעיצוב הבית היא המטבח. מה עושה מעצבת פנים? מתכננת את המטבח לפרטי פרטים כבר בשלב הראשוני של תכנון ועיצוב פנים. מיקום הכיור, האינדוקציה, התנור, המקרר, המדיח, המיקסר, מתקן מים, כל אלו חשובים על מנת שנוכל להתקדם לשלב הבא. על מנת להוציא תכניות בינוי, אינסטלציה, חשמל, תאורה, מתח נמוך, ריצוף, פריסות אריחים, הנמכות תקרה, מדוייקות ומקצועיות, יש לבחור את כל החומרים מראש ולהזמין אותם. סט התכניות לעיצוב הבית שלכם, יתוכנן בהתאם לגדלים שבחרתם ולהכנות שיש לבצע עבור כל אביזר.

עיצוב חדר רחצה

הם אמנם מותקנים לקראת סוף השיפוץ, אבל בוחרים אותם בהתחלה. עיצוב חדר רחצה המותאם לילדים.
עיצוב פנים : שירי שלום | צילום: אורן עמוס

זהו השלב שבו מעצבת הפנים אספה את כל האינפורמציה על מנת לתפור בקפידה, סט תכניות מפורטות מלא לביצוע. שאותו אפשר לתמחר. עכשיו נבין במדויק כמה זה עולה לנו.

תקצוב ותמחור של פרויקט הוא נושא שמצריך היכרות רחבה עם מחירי השוק, עם התייקרות והעלאות המחירים המשמעותיות בשנים האחרונות, נוצר תסכול רב ויש לפרוס בפניכם את התמונה התקציבית המלאה מההתחלה, כדי שתוכלו להשכיל ולבחור במה להשקיע יותר או פחות. בתחילת כל עיצוב, נעשה ביחד פגישת ייעוץ שבה נבין את העלויות הכרוכות בעיצוב. אולם, התמחור המדויק לעלות הקבלן, יגיע רק בשלב שבו כל הבחירות נעשו, ויצא סט תכניות שמסביר בשפה המקצועית מה עושה מעצבת פנים.

את סט התכניות המעצבת מעבירה לכמאי. כמאי הוא יועץ שפורט את כל האלמנטים בתכניות, אל כמויות ומספרים. את כמויות המטרים המרובעים לבנייה, הריסה, ריצוף, חיפוי או עבודות גבס. את כמויות השקעים, המתגים, נקודות התאורה, תקשורת, שקעי תלת פאזי, ניקוזים, יציאות מים, אורך צנרות, ועוד המון המון פרטים לביצוע שאותם מכמתים אל טבלת אקסל. כמאי נותן הערכת מחיר לביצוע של כל סעיף וסעיף, ושולח אלינו טבלת כמויות מפורטת, ריקה ממחירים שאותה שולחים אל הקבלנים לתמחור. לאחר מספר ימים מקבלים הצעות מחיר לביצוע מהקבלנים, בוחנים מיהו הקבלן הטוב ביותר לשיפוץ הבית שלכם. בחירת הקבלן תשפיע רבות על התהליך. מהקבלן הנבחר מבקשים גאנט – לוח זמנים אליו הוא מתחייב לביצוע העבודה. במהלך הזמן הזה, הבחירות שעשינו, כבר בדרכן לארץ וניתן לתזמן את האספקה שלהם, אל לוח הזמנים של הקבלן.

למה צריך מעצבת פנים? תרגום החלומות שלכם לעיצוב הבית

הגיע השלב המיוחל שבו מתחילים בשיפוץ. יוצאים לדרך בתחושת הקלה ש״הנה זה קורה״ ואני תמיד אומרת ללקוחותיי ״בהצלחה ובשעה טובה. אבל מעכשיו מתחילות הבעיות, בואו נראה איך פותרים אותן הכי טוב״. קחו נשימה עמוקה, שיפוץ הבית, בניה, אלו לא תהליכים פשוטים ותמיד בדרך יש בעיות. הניסיון הרב שלי בשיפוצים ובתכנון דירות, משפיע רבות על היכולת שלי כמעצבת פנים לצפות ולחזות בעיות שעלולות להתעורר. למעשה, סט התוכניות כולו, כבר חוסך 80% מהטעויות האפשריות בכל פרויקט. כשחושבים על זה, זה כבר חיסכון עצום של כסף, וסיבה נוספת למה צריך מעצבת פנים לתכנון הבית. אבל מה עם הנעלמים שאינם ידועים בשלב התכנון?

עיצוב פנים סלון
עיצוב פנים : שירי שלום | צילום: אורן עמוס

לא פעם נתקלים באילוצים בשטח, שמופיעים ומתגלים רק אחרי שהתחילו להרוס והתחילו ביצוע של שיפוץ הבית או הדירה. מעצבת הפנים מכירה את התכנון של הבית שלכם טוב יותר מכולם, היא יצרה אותו שכבה על גבי שכבה, בהתאמה. לכן, חשוב מאוד שמעצבת הפנים שלכם תהיה נוכחת בשלבי שיפוץ או בניה של בית. הפתרונות שמעצבת הפנים שלכם תספק, יהיו הפתרונות שמתחשבים בכל הצדדים. גם באינסטלציה, בחשמל, בנגרות המתוכננת, במידות הכיור, בגובה המנורה, בגודל החיפוי, ועוד מיליון פרטים. מעצבת הפנים מגיעה אל השטח לביקור שנקרא ״פיקוח עליון״. ״פיקוח עליון״ הוא מבדק מקצועי של הביצוע בשטח על ידי המעצבת, זמן לתאומים ומיקומים, זמן לשאלות של הקבלן ובעלי המקצוע, זמן למתן פתרונות ואיתור טעויות או תקלות. ככל שמעצבת הפנים שלכם יותר מנוסה, כך הפיקוח העליון שלה יהיה מקצועי ומועיל יותר. פיקוח עליון אינו מחליף ניהול פיקוח. בכל שיפוץ, בניה או אתר יש צורך במנהל עבודה מטעם הקבלן ומפקח מטעם הלקוח.

ההשקעה הראשונה שתעשו בעיצוב הבית שלכם, תהיה מעצבת הפנים שתתכנן אותו. השקעה כשמה כן היא, מטרתה להשיב לכם רווח ותועלת.

מזמינה אתכם לתהליך מקצועי וחסר פשרות.

כותבת המאמר: שירי שלום מעצבת פנים

נעים להכיר, אני שירי שלום, מעצבת פנים ומוצר.
מאז שאני זוכרת את עצמי, אסתטיקה ועיצוב היו חלק ממני.
היום אני מגשימה חלום ועושה מה שאני הכי אוהבת. לעצב.
כשאני לוקחת פרויקט חדש, אם זו דירה, בית, אולם תצוגה, לובי, מסעדה, ספא או מלון, הכימיה שלי ושלכם חשובה לי מהכל.
מזמינה אתכם להצטרף לחווית עיצוב סוחפת ומקצועיות חסרת פשרות.

מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות העשויות לעניין אותך
דילוג לתוכן