עיצוב פנים יוקרתי – לא רק לאלפיון העליון

דף הבית » מגזין עיצוב פנים » עיצוב פנים יוקרתי » עיצוב פנים יוקרתי – לא רק לאלפיון העליון

שירי שלום מעצבת פנים

|
תוכן עיניינים

רגע לפני שאתם עוברים דף, ואומרים "זה לא בשבילי"… עצרו!

עיצוב יוקרתי הוא לא בהכרח עיצוב יקר. עיצוב יוקרתי נמדד בהרגשה שלכם כשאתם נכנסים למרחב מהודק שעשוי היטב. יש בתים שעוצבו בעשרות מיליוני שקלים, אך עדיין לא מרגישים "יוקרתיים" עבורכם. עיצוב פנים יוקרתי הוא עיצוב שמשדר פנאי, מתוחכם, יצירתי, דרמטי ושונה.

למה שונה?

כי אנחנו מחשיבים עיצוב יוקרתי, לעיצוב שלא רואים בכל מקום. כזה שכובש אותנו מהמבט הראשון, כזה שלא ניתן להישאר אדיש אליו. עיצוב מקורי, יצירתיות שאינה מועתקת או מובלת על ידי טרנדים ומגמות חולפות. עיצוב יוקרתי הוא חדשני, אחר, ייחודי ומעורר השתאות.

אז מה הסוד? איך מעצבים בית יוקרתי?

זה מתחיל ביצירתיות. קחו לעצמכם מעצבת נועזת ויצירתית שתרכיב עבורכם פרטים שהם רק שלכם, שלא נראו בשום מקום, שלא הועתקו מהפינטרסט או מאדריכלים אחרים. מקוריות וחשיבה יצירתית הם מרכיבי חובה בעיצוב בית יוקרתי. היכולת של מעצבת פנים לזהות כאשר חפץ או תכנון כלשהו נראה פיין, ייחודי ויוקרתי היא זו שתהפוך אותו ליוקרתי. המבחן האמיתי בעיצוב יוקרתי הוא מבחן הטעם. מעצבת פנים עם סגנון יוקרתי, יודעת למצוא מציאות שיראו יוקרתיות, גם בשוק וגם בבזאר המוני. צריך טביעת עין ייחודית המבדילה בין מה שנראה "זול" למה שנראה "יקר".

הסוד? עיצוב יוקרתי מחומרים איכותיים

העלויות המשמעותיות בעיצוב ושיפוץ הבית, מתבטאות בעבודה שאינה בהכרח אסתטית. רוב עלויות השיפוץ או בניה הינן עלויות הכרוכות בהריסה, תשתיות קונסטרוקציה, בינוי, חשמל, אינסטלציה, מיזוג, הנמכות גבס, שפכטל וצבע. רק לאחר מכן, בשלב עבודות הגמר, העיצוביות והאסתטיקה לוקחות תפקיד נרחב יותר. למשל בריצוף, בחיפויים, בכלים הסניטרים, בחלונות, דלתות, תאורה והריהוט.

המפתח לעיצוב יוקרתי טמון בחומרי גלם ובחומרי גמר איכותיים וטובים, שיש בהם יכולת גם ״להתיישן״ או ״להישמר״ לאורך זמן, והם אינם טרנד או מגמה חולפת. עם זאת, יש מבחר עצום של חומרים יקרים יותר או פחות, שבאמצעותם ניתן ליצור בית בעיצוב יוקרתי ונחשק.

חשוב לשלב חומרים טבעיים אל העיצוב היוקרתי, כדוגמת עץ, ברזל, זכוכית, שיש. לעשות בהם שימוש מגוון בעיצוב הבית. אלמנט מעוצב במסגרות, כמו מדרגות או ספרייה, בעבודת מסגרות דקה ומינימליסטית. חיפוי קיר משיש, משולב קמין, דלתות נסתרות המשמשות כמעבר אל אזור החדרים, תאורה רכה ומדוייקת לכל חלק וחלק בבית, כל אלו הם חלקים המרכיבים את העיצוב היוקרתי לבית שלכם. בעיצוב פנים יוקרתי האיכות קובעת.

עיצוב בית יוקרתי

מה ההבדל בין בית יוקרה לעיצוב יוקרתי?

ההבדל טמון בעיקר במערכות משוכללות וחדשניות שהותקנו בבית. מערכות כדוגמת חימום תת רצפתי, מערכת בית חכם, מערכת שמע, חדרי קולנוע, חדר כושר וספא פרטי, מטבח שף מאובזר ומטבח תצוגה, בריכה הידראולית, חמאם פרטי, סאונה וג'קוזי, השמים הם הגבול. המערכות הנ"ל אכן מעניקות רמת חיים גבוהה, חוויית מגורים של בית מלון פרטי, ונחשבות בגדר מותרות. הן המגדירות בית יוקרה, ללא קשר לנראות ולעיצוב שלו.

בעיצוב פנים יוקרתי, אין קשר מחייב בין מערכות משוכללות לבין בית יפייפה שנראה יוקרתי. עיצוב פנים יוקרתי הוא חיבור והלחנה של כל חלקי הבית, אל מראה שאינו משאיר אותנו אדישים לנוכח יופיו ומקוריותו. לא כל בית בעיצוב יוקרתי הוא בית המצוייד בכל המערכות המתקדמות ביותר, לעיתים היוקרה ניכרת בעיקר בעיצוב וביופי שלו.

מה הופך את העיצוב, לעיצוב פנים יוקרתי?

בואו נסתכל ביחד על דוגמאות, ואביא בפניכם את הסודות מאחורי כל עיצוב.

עיצוב פנים יוקרתי
שיפוץ בית פרטי בהוד השרון, עיצוב פנים: שירי שלום | צילום : אורן עמוס

הפרטים הקטנים. זה הכל בפרטים.

הרצפה אפורה, רצפת בטון מוחלק. המראה נקי כיוון שאין ברצפה פוגות (מרווחים). החריצים ברצפה הם תפרי התפשטות. תפרי התפשטות הם ניסורים מכוונים בבטון לכל 5-10 מ״ר, שמטרתם ״לקלוט״ את הסדקים הנוצרים בבטון. המראה המתקבל הוא אלגנטי וטבעי. מימין מחיצת משרבייה מלוח במבוק, בחיתוך c.n.c במראה עלים, מחליפה מעקה במדרגות הבטון השחור המובילות אל המפלס התחתון. ממולה, ארון מעילים שבתוכו גם ארון תקשורת ופתחי מיזוג, בעיצוב נקי, עם נישה פתוחה המשמשת כבופה בארוחות. הקירות בפרט ניתוק מהרצפה, במקום פאנלים. האלומיניום והברזל (השולחן) בשחור.

שיפוץ בית בהוד השרון
שיפוץ בית דו משפחתי בהוד השרון, עיצוב פנים: שירי שלום | צילום : אורן עמוס

בקיר פינת האוכל הרכבתי מגופי תאורה תמונה. כל קוביה היא גוף תאורה נפרד, שמחובר לחשמל משלו. ביחד הם יוצרים מלבן תאורה, כמחווה לשפה העיצובית של הבית. משמאל דלת קו אפס המובילה אל שרותי אורחים נסתרים. ארון מעילים ונעליים בכניסה לבית, וכמובן "מגירת בלאגן" לכל הארנקים, מפתחות והדברים הקטנים שמתאספים להם על האי או בפינה הראשונה בכניסה.

עיצוב קיר טלוויזיה לסלון

עיצוב קיר טלוויזיה הוא מרכיב חשוב בעיצוב יוקרתי. הנגרות המתוכננת לקיר זה, תוכננה להמשיך את המטבח וליצור חזית אחידה והמשכיות ויזואלית. המינון בין העץ השחור בשילוב אלון טבעי, היה בנגיעות, בדיוק לפי רצונם של בעלי הבית. בחרתי לחיפוי הקיר פורניר עץ אשה שחור, בכדי להכניס את החום והטקסטורה של העץ באלגנטיות האופיינית לעיצוב שחור.

עיצוב דירה בתל אביב
עיצוב דירה בתל אביב, שירי שלום | צילום : אורן עמוס

בתמונה הזו, אנו רואים דירה יוקרתית בתל אביב, בעיצוב פנים מודרני ונקי. שילוב בין מראה אפורה, מטבח באפור גרפיט, משטח דקטון לאוס, רצפה אפורה, מעניקים רקע מונוכרומטי נקי עבור יצירת האמנות היפייפיה שצייר בעל הבית.

מזמינה אתכם לדבר איתי, לספר לי על איזה בית אתם חולמים,

חלומות קיימים כדי שיגשימו אותם…

כותבת המאמר: שירי שלום מעצבת פנים

נעים להכיר, אני שירי שלום, מעצבת פנים ומוצר.
מאז שאני זוכרת את עצמי, אסתטיקה ועיצוב היו חלק ממני.
היום אני מגשימה חלום ועושה מה שאני הכי אוהבת. לעצב.
כשאני לוקחת פרויקט חדש, אם זו דירה, בית, אולם תצוגה, לובי, מסעדה, ספא או מלון, הכימיה שלי ושלכם חשובה לי מהכל.
מזמינה אתכם להצטרף לחווית עיצוב סוחפת ומקצועיות חסרת פשרות.

מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות העשויות לעניין אותך
דילוג לתוכן