שיפוץ בתים – כל מה שתצטרכו לדעת

דף הבית » מגזין עיצוב פנים » שיפוץ בתים » שיפוץ בתים – כל מה שתצטרכו לדעת

שירי שלום מעצבת פנים

|
תוכן עיניינים

המידע הבא נאסף ונרכש לאורך שנים של ניהול פרוייקטים בשיפוצים ובנייה, תכנון ומציאת פתרונות, היכרות מעמיקה עם עולם הספקים, מפרטים, איכות עבודה וביצוע.בכל מספר שנים, הבית שלנו זקוק לתחזוקה מבנית מחודשת. שיפוץ הבית.

לעיתים זה מתבטא בתיקוני צבע, והחלפות נקודתיות של רהיטים או סטיילינג, שאת רובם נוכל לעשות לבד.

אך מה קורה כשהבית או הדירה ישנים, ויש צורך בשיפוץ כללי ומקיף?

במקרה הזה, לא מומלץ לגשת לשיפוץ הבית לבד, אלא עם מעצבת פנים מקצועית שתלווה אתכם ותדריך אתכם בדרך, ותמנע מכם לעשות את כל הטעויות האפשריות. אז בואו נתחיל דווקא במקומות שהכי נרצה להימנע מהם- הטעויות שלא תרצו להצטער עליהן בשיפוץ בתים.

מדידת הנכס

אם הבסיס לכל בית הוא שלד הבטון- הבסיס לכל תכנון הוא מדידה עדכנית ומדוייקת. אל תוותרו על מדידה מדוייקת של הנכס שלכם. נתונים מדוייקים יחסכו לכם כספים רבים, עיכובים, ריבים עם הקבלן וחוסר שביעות רצון. הנתונים המתקבלים במדידה הם קריטיים עבור תיאום כל האלמנטים, תכניות העבודה לביצוע, ודיוק הכמויות לרכישה ותמחור העבודה על ידי הקבלן.
היו הזדמנויות בהן מדידה טובה ומקצועית חסכה ללקוחותיי עשרות אלפי שקלים, כיוון שיכולתי להשמיש מערכות קיימות בנכס, ולשלב אותן בתכנון. מדידה מדוייקת בה מצויינים מיקומים מדוייקים של קורות | עמודים | תשתיות שנשארות או לפירוק | ספי חלון | חומות | שבילים | מדרגות ועוד… כל אלו יועילו רבות בהמשך לשיפוץ בית יעיל וקל ככל האפשר.

הגדרת השפה העיצובית

אחד הדברים הראשונים שחשוב לעשות בתחילת תהליך שיפוץ בית, הוא הגדרה של השפה העיצובית. בפגישת ייעוץ המכינה לשיפוץ הבית נבדוק תחילה ולפני הכל, מה אתם באמת אוהבים. אבחון הטעם שלכם, הגוונים והחומרים שמושכים אתכם, ינחה אותי כמעצבת בתכנון הפרויקט כולו. אני מאמינה שהבית צריך להיתפר סביב דייריו כחליפה מחויטת. וכפי שכל אחד ואחד מלקוחותיי הוא ייחודי ושונה, כך גם שיפוץ הבית ועיצובו צריך להיתפר בהתאמה אישית וכיצירת אמנות פרטית משלהם.

עיצוב פנים מודרני
עיצוב פנים: שירי שלום | צילום: אורן עמוס

אל תוותרו על הדמיה

תתפלאו לגלות כמה הכלי המדהים הזה, עוזר לייעל ולשפר את תוצאות התכנון. אך מעל הכל, קבלת תמונות ההדמיה של הבית שלכם, זהו רגע מרגש שבו אתם מקבלים ודאות ותמונה ממשית של העיצוב הייחודי שנתפר עבורכם. לאחר קבלת הדמיה ניתן לצאת בביטחון ובהתרגשות אל שיפוץ הבית. כמעט בכל שיפוץ בית בעיצובי, אני מייצרת אלמנטים חדשים ויצירתיים שלא ראיתי בשום מקום אחר. לרבים מלקוחותיי עולה קושי לדמיין את הרעיון החדשני, וההדמיה עוזרת להם לראות מהו החזון ודוחפת את הבית אל רמות אסתטיקה חדשות ומופלאות.

הדמיה מיכל פררה עיצוב פנים שירי שלום
הדמיה מיכל פררה עיצוב פנים שירי שלום

למה חייב מעצבת פנים עבור שיפוץ?ֿ

שיפוץ בתים כרוך בסנכרון בין כל כך הרבה פונקציות, אנשי מקצוע, ספקים, כמויות, פרטים ותיאומים. העולם מתפתח ומשתנה, טכנולוגיות חדשות נכנסות אל השוק כל הזמן, ואתם צריכים מעצבת פנים מקצועית שתוכל לפרוס בפניכם את כל האפשרויות, ואת כל היתרונות אל מול החסרונות.

הדבר הכי טוב שתעשו עבור עצמכם הוא לקחת מעצבת פנים מומחית בשיפוץ בתים, שניהלה שיפוצים רבים, ותהיה שם עבורכם בכדי למנוע מכם לעשות את כל הטעויות האפשריות. אך מעל לכל זה, אתם משקיעים כסף וזמן, ומצפים לתוצאה שתשרת אתכם בכיף ובהנאה שנים רבות, לכן, מה שאתם צריכים זה מישהו שיתרגם אתכם במדוייק אל סט תכניות מהוקצע ומשויף, שבו כל ההנחיות המקצועיות יסומנו במחשבה ובהתחשבות בכל הגורמים הכרוכים. רבים מלקוחותיי יעידו כי עצם הליווי שלי איתם בעיצוב פנים אל מול הספקים השונים, העניק להם הנחות בשווי עשרות אלפי שקלים, שירות שהיו מרוצים ממנו ושקט נפשי.

עיצוב פנים סלון
צילום: אורן עמוס

הסכמים והבטחות

כשלמדתי מוסיקה ברימון, זכיתי ללמוד אצל אחד המפיקים הגדולים בארץ- משה לוי. באחד השיעורים הראשונים הוא אמר משפט שמאז מלווה אותי בכל תחומי חיי ״אל תבטיחו – תקיימו״.
אחד הדברים הכי חשובים בתהליך שיפוץ הבית הוא קבלת מידע מלאה, מקיפה וכתובה. ספק שמבטיח הבטחות בפעם הראשונה שאתם פוגשים בו או עובדים איתו, זה לא מספיק. אנחנו צריכים הוכחות- לשוחח עם לקוחות עבר שלו, לראות פרוייקטים שלו בשיפוץ בתים ועוד…

חשוב שתדעו בדיוק מה אתם מקבלים ומה מגיע לכם, באיזו מסגרת זמנים, ומה כוללת חבילת השירות או המוצרים אצל כל ספק אליו נלך. ההסכם החשוב והקריטי מכולם, הוא בעיניי הסכם העבודה עם הקבלן. שוק הבנייה רווי בקבלנים מכל הסוגים. יש קבלנים מצויינים שאכן מחפשים לבצע עבודה מדויקת ואיכותית, ולבנות קהילת לקוחות מרוצים שסומכים עליו. עם זאת, אני נתקלת גם בקבלני שיפוצים מהסוג שאינו ראוי לעבודה שלכם.

אז איך מזהים אותם?

מעצבת הפנים שלכם, צריכה לייעץ לכם בבחירת הספקים השונים, והנסיון שלה בעבודה המגוונת מולם, עם לקוחות נוספים, יעיד על תהליך עבודה מסודר, עקבי ואמינותם.

שימו לב שהקבלן שלכם יודע לקרוא תכניות היטב. אם מתעוררות אצלו שאלות בנוגע לתכנון זהו סימן שהוא אכן מבין אותן, ורוצה להבין אותן יותר לעומק. קבלן שפונה ללקוח, ושואל אותו שאלות מקצועיות, ומתחיל לספר סיפורים או משתמש בלשון הרע על המתכנן או אחד הספקים הנבחרים- זה סימן לא טוב. בד״כ קבלנים טובים, שרוצים להוציא עבורכם הצעת מחיר ולתת שירות, יתקשרו ישירות אליי כמתכנת כדי להבין את המפרט המתבקש בתכניות, את פרטי הביצוע, את מורכבות התכנון וכו… זה מראה על יעילות, חיסכון בזמנים ומקצוענות.

ההסכם מול הקבלן חייב לכלול הצעת מחיר מפורטת על חלקי העבודה, גאנט זמנים לביצוע כל שלב ושלב, ביטוח המבנה, הפועלים וצד שלישי.

לסיכום,

זכרו שהזול הוא היקר והקיפו את עצמכם באנשי מקצוע טובים ואמינים שאתם סומכים עליהם. מזמינה אתכם לבחור בי להיות המעצבת שלכם,  לשפץ ביחד את בית החלומות שלכם, ולהצטרף לקהילת לקוחותיי המרוצים, שכבר הפכו לחבריי.

שיפוץ בתים
צילום: אורן עמוס
כותבת המאמר: שירי שלום מעצבת פנים

נעים להכיר, אני שירי שלום, מעצבת פנים ומוצר.
מאז שאני זוכרת את עצמי, אסתטיקה ועיצוב היו חלק ממני.
היום אני מגשימה חלום ועושה מה שאני הכי אוהבת. לעצב.
כשאני לוקחת פרויקט חדש, אם זו דירה, בית, אולם תצוגה, לובי, מסעדה, ספא או מלון, הכימיה שלי ושלכם חשובה לי מהכל.
מזמינה אתכם להצטרף לחווית עיצוב סוחפת ומקצועיות חסרת פשרות.

מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות העשויות לעניין אותך
דילוג לתוכן